1 Mart 2014 Cumartesi

BARCELONA-3










Perşembe öğleden sonra ilk is olarak Park Guell'e gittik. Park Guelle gitmek için yeşil hat metroya biniliyor ve Lesseps durağında iniyorsunuz. Sonra parka gitmek için biz taksiye bindik. Çünkü 1300 metre uzaklıkta ve üstelikte çok yokuş bir yol. Enerjiyi parka bırakmayı daha doğru bulup taksiye bindik ve Park Guell’e gittik. Park Guell de Gaudi’nin bir şaheseri.Gez gez bitmeyebilecek bir yer. 1900-1914 yılları arasında Guell ailesi tarafından soyluluk göstergesi olarak Gaudiye yaptırılmış. Girişinde (resimlerde de görürsünüz) 2 tane bina var. Onlar basli başına ayrı bir güzel. Ana girişinde mozaikten yapılmış kocaman bir kertenkele var. Parka girişte duvarlar hepsi mozaik kaplı. Yine yukarıda duvarları mozaik kaplı bir taraca var ki buradan Barcelona çok güzel görünüyor. Tabii kalabalıktan kenara yaklaşabilirseniz Ayrıca taraçada ki banklarda mozaik kaplanmış. Anlatmakla olmaz görmek lazım. Parkın içinde Gaudi'nin yasadığı ve ölümünden sonra müze olarak halka açılmış evi var. Icindeki mobilyaları da Gaudi tasarlamış. Gerçekten çok güzeller. Adam kapı kollarını bile kendi tasarlamış. O kadar ergonomik ki. Ayni çizimle yapılmış olanlar 300 eurodan baslayan fiyatlarla satılıyor bazi dükkanlarda. Yani kesenize güveniyorsanız evinizdeki tüm kapı kollarını tanesi en az 300 Eurodan Gaudi’nin ergonomik kapı kolları ile değiştirebilirsiniz. Ben koltuk ve iskemlelere hayran kaldım...



Park Guell 



Park Guell'de bir duvar 



Park Guell 

Park Guell de bittikten sonra ki aslında gezilse daha 2 gün bitmez Gaudi'nin evlerini görmeye gittik. Gaudinin en önemli eserleri söyle sıralanıyor:

1-Fanals pleral (1878-1879)


2-Casa Vicens (1878-1885)


3-Finca Güell (1884-1887)


4-Teresines (1888-1890)


5-Palau Güell (1889-1891)


6-Sagrada Familia ((1884-1926)


7-Bellesguard(1900-192)


8-Casa Calvet ( 1888-1904)


9-Casa Batllo (1904-1906)


10-Parc Güell (1900-1914)


11-Casa Mila (La Pedrara) (1906-1910)


12-Colonia Güell ( 1888-1915)


Bu yapılardan Park Guell’i gezdim zaten. Bunun dışında Bellesguard ile Casa Batllo’yu disardan gordum zaten evin içine girilmiyor. Aylığı 3000 Eurodan kiraya veriliyor. Yani isterseniz Gaudi imzalı bir evde oturabiliyorsunuz. Casa Mila ‘yi gezdik. Diger adi La Pedrara . Bir kati ve teras halka acik. Yine içindeki mobilyalar Gaudi tarafından tasarlanmış. Orada yasayan bir ailenin evi( ki galiba Guell ailesi ya da akrabaları bundan emin değilim sormayı da unuttum) olduğu gibi muhafaza edilmiş. Tüm odaların resimlerini çektim özellikle bazı odalar çok güzeldi Özellikle çocuk odası ve ütü odası çok hoşuma gitti. Hele ütü odası sanki birileri gelip ütü yapacakmış gibi duruyordu.



Gaudinin eserlerinden Casa Bellesguard 'in pencere detayi







La Pedrara .( Casa Mila) 





Gaudi tarafından tasarlanmis bir sandalye.Bu tasarımında da da doğadan esinlenmiş

Böylece Barcelona turumuzu tamamladık. Acayip yorulmusum yalniz.

Tavsiyem mutlaka ve mutlaka gidip Barcelonayi gorun. Hirsizliga çok dikkat edin. İngilizce bilmemeleri sorun ama dedim ya işaret dili ile anlasiyor insan. Gerci ben inatla İngilizce konuştum ama arkadaşlar nasılsa anlamıyorlar Türkce de konuşsan olur diye gülüyorlardi ben konuşurken ama olsun ben kendimi sartladim ya inatla İngilizce konuştum adamlarla. Barcelona da yasayanlar İspanyol değil Katalan mis. Tum yazılar hem İspanyolca hem Katalanca. Genellikle de Katalanca konuşuyorlar.
Bunun dışında size soyliyebilecegim şeyler taksi ve yemeğin diğer Avrupa şehirlerine göre ucuz olması Ama çok güzel kazık atabiliyorlar. Netekim ! biz Kongre yemeğine giderken basimiza geldi. 5 kisi idik. İki taksiye bindik marinadan. (Yemekte ayrı bir komedi idi. Guya beach party ama adamlar eğlenmeyi bilmiyorlar. Üstelikte bir Japon restaurant’indaydi. Yani öyle bizdeki beach partiler gibi dans dans dans sabaha kadar dans falan yoktu. ) Bizim taksici yakisikli bir İspanyol genc. Üstelik İngilizcesi ’’ I am going to school ‘’ düzeyini de asmis. Aman ne güzel dedik. Bu arada Barcelonada yakisikli bir İspanyola rastlamadım. Belki de Katalanlar yakisikli değil ama kizlari güzeldi. Neyse taksi 6.80 Euro yazdı. Ben tam para cikariyorum bir dugmeye bastı 12.75 Euro oldu. Nasil ya neden falan diyecek oldum ama hani insanin basireti baglanir ya kuzu kuzu parayi odeyip indik. Arkadaki taksiden arkadaşım indi . Ona sordum ben 6.80 ödedim demez mi. Adam bizi iki dakika da kazikladi yani. Heralde gece tarifesine aldı dedik. (Arkadaşım arkadaki takside oldugu için plakaya dikkat etmis. Ertesi gun gidip turizm bürosuna şikayet ettik ama sadece içimizi rahatlatmak için yoksa bir şey olacagini sanmıyorum Gece dönerken saat 01.00 di. Bu sefer daha uzun bir yola 9.50 euro ödedik Gece tarifesi de yok galiba adamlarda. Havalananından şehir ortalama 13 Euro tutuyor ama kisi basi bagaj ücretini ekliyorlar. Ortalama 20 Euroya falan geliyor.Taksiler de bu durumda. Giden olursa aklinizda olsun

Bu arada komik bir olay daha anlatıp Barcelona yazimi bitiriyorum.


La Rambla da canlı heykeller var demiştim Bunların onundeki teneke kutulara para atıyorsunuz Onlar da hareket ediyor ya da sarki soyluyor. Diğer zamanlarda hareketsiz. Arkadasim resmini çekti. Adam onundeki kutuyu işaret etti. Arkadaşım da cikarip ne kadar sari sent varsa kutuya atmaya hazirlaniyordu ki heykel Turkce olarak ‘’Beyaz olanlardan atalım lütfen’’ demez mi.? Meğer Türk mus. Çok gulduk....Bu arada bir kaçta dilenci vardi sokakta ama onlarin milliyetini tespit edemedim.

Barcelonadan alınacak çok şey var. En önemlileri zil, sal ve gül Haaa birde Mayorka incisi unluymus. Santa Cruz katedralinin olduğu meydanda bulabildik bir dukkan sadece. Ama çok güzel takilar vardi. Arkadasiniz da paralarına kiyip kendine bir bilezik aldı.

Haaaa Katedral dedim de Katedrali yazmayı unutmusum. Efendim bu Katedral in bir kac adi var. Santa Cruz yada Barcelona katedrali diyorlar. Icı çok buyuk. Çok güzel. Onunde buyuk bir meydan var. Bu meydanda aksamlari etkinlikler duzenleniyor. Hatta bir keresinde dugune rastladik. Ayrıca gençler gitar calip sarki soyluyor. Yaslica bir bastonlu bir amca seyredenlerden bir turist kizi gozune kestirip kizi dansa kadirdi. Gençlere tas cikartacak kadar güzel dans etti. Bayildim nesesine , yasam enerjisine...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder