21 Aralık 2014 Pazar

SANFRANCISCO- LOMBARD STREET VE PAINTED LADIES HOUSES

Wishermanwarf dan Lombard sokağına doğru çıkan yol

Fishermanwarf'ı dolaştıktan sonra Sanfrancisco turumuza yürüyuerek devam ediyoruz. Sırada Lombard Sokağı var. Lombard sokağının özelliği 100 merelik kısmında 8 tane keskin viraj olan dik bir yokuşta olması. Sokağın etrafı çiçeklerle süslenmiş. Kenarda merdivenler var . Yaya olarak inecekseniz bu merdivenleri kullanıyorsunuz. Amerikalı bir arkadaşım buradan araba ile geçemeyeceğimizi, çok virajlı ve dik olduğunu söylediği için yaya olarak gittik. Ama sonra pisman oldum. Bir kere dik bir yokuş olmasına dik de İstanbuldan daha nice daha da dik yokuşlardan araba ile inip çıkmışlığım vardır. Kesmezdi bizi bu yokuş. Virajına gelince evet virajlı da sağı solu uçurum değil inerdim yani. Neyse yaya olarak gezmek kısmetmiş. Bir daha Sanfranciscoya gelinecek nasılsa o zaman araba ile de denerim

Burası ilginçliğinden dolayı turistlerin akınına uğrayan bir yer. Resim çekerek, etraftaki evleri seyrederek 100 metreyi nerede ise yarım saatte indik. Ama gidilmesi ve görülmesi kesinlikle gerekli bir yer. Aşağıdaki resimler sokak hakkında bir fikir verir belki...

Uzakta Fishermanwarf

Lombard Sokağı

Lombard Sokağı'nın aşağıdan görünüşü

Lombard sokağını da gezerek Sanfrancisco da gezilecek yerler listesine bir çentik daha atmanın mutluluğu ile Ladies Painted House adı verilen Viktorya tarzı evlerin olduğu Alamo Square'e doğru yürüyoruz daha doğrusu yürümeye niyetleniyoruz fakat gözümüz yemiyor. Bir şehri gezmenin tanımanın en iyi yolları bana göre şehri yürüyerek gezmek ve turist olduğunu unutarak günlük yaşamının içinde vakit geçirmektir. Ama neylersiniz ki zaman sorunumuz var. Bu nedenle bir taksiye binelim dedik. Taksici amca oldukça asık yüzlü biri ve bizim yüzümüzden trafiğe girdiği için biraz da sinirli. Kendi aramızda güldük Bu da trafik mi yani. Gelde İstanbulda taksi şöfürlüğü yap diye ...

Painted Ladies Houses Aloma meydanında bulunan Viktorya tarzı evlere verilen isim. Bu evler 1849 ile 1915 yılları arasında yapılmış ve renkli renkli boyanmış. 1906 daki meşhur Sanfrancisco depreminde bu evlerden bir çoğu yıkılmış. 1 ve 2 dünya savaşı sırasında evlerin hepsi gri renge boyanmış. 1963 yılında Sanfrancisco da yaşayan bir sanatçı kendi evini mavi ve yeşil renkleri birleştirerek boyamış. Bunu gören komsuları da kendi evlerini boyamışlar. Bugün Aloma meydanının hemen karşısındaki Steiner Street üzerinde bulunan ve 1892-1896 yılları arasında yapılmış bir grup ev ayakta kalmış ve fiyatları inanılmaz pahalı. Bu renkli ve yaşayan evleri bizde dışardan hayran hayran seyrettikten sonra bu evlerin karşıısında Aloma meydanındaki bir tepe üzerinde (tepecik desek daha doğru)bulunan parkta çimenlere yayıldık. Burada turist kadar yerli halkta var. Saat akşamüzerine yaklaştığı için işinden çıkıp evine uğrayarak köpeğini kapan gelmişti.

Painted Ladies Houses

Ladies Painted Houses

Sanfrancisco da bir günü daha mutlu ve yaptığımız plana uygun şekilde bitirmenin verdiği huzurla otelimize döndük.